Volgers

zondag 4 maart 2012

Quilt les

Op internet was ik aan het zoeken naar betaalbare quilt lessen en het liefst ook nog in de buurt.
Wat schetst mijn verbazing ?? Op loopafstand (ga toch wel op de fiets haha) word er een keer per maand les gegeven voor € 2.50 per keer.Nou zeker de moeite van het proberen waard toch ! Dus ik gebeld en me aangemeld, en er werd me uitgelegd dat er theorie les gegeven werd en dat de praktijk dan als huiswerk mee gaat. Dus 20 februari ik naar het gebouw toe waar de les gegeven zou worden en er waren zo ongeveer 10 vrouwen en druk aan het praten natuurlijk (zo gaat dat haha) maar toen ik binnen was werd ik net zo snel in het gesprek betrokken een erg fijn en warm welkom.
Eerst werd iedereen bij lans gegaan om te vragen wat ze gemaakt hadden de afgelopen maand en dan konden ze dat vervolgens laten zien ,erg leuk ! Vervolgens werk er gekeken en besproken hoe de huiswerk opdracht van januari was gegaan ( dat had ik natuurlijk niet omdat dit voor mij de eerste les was)Toen was het even koffie pauze dus hop naar beneden naar de kantine en met zijn allen koffie en thee gedronken.Toen we weer in het lokaal waren kwamen er stencils op tafel met een opdracht voor de volgende keer: "maak een Geisha" de uitleg en het patroon staan op het stencil. Hier en daar nog even wat uitgelegd en gewaarschuwd denk om de spiegelbeeld onderdelen. Wat waren die twee uurtjes les snel om zeg, maar zeker voor herhaling vatbaar.

Thuisgekomen eten gekookt natuurlijk en na het eten direct begonnen en in 5 dagen was de geisha klaar.
Wel heb ik mezelf er op betrapt dat ik de patroondelen heb overgetekend , stof geknipt heb en vervolgens gewoon de boel in elkaar gezet heb zonder de beschrijving nog in te zien.... FOUT !!!
Nu heeft de geisha ietwat scheve mouwen maar ach ik vind het al met al toch redelijk mooi gelukt.

Ze hangt nu nog aan een kapstokje in de gang maar manlief is bezig met een quilthuisje maken, zodra die klaar is plaats ik de foto van huisje + quiltje.

Lieve groetjes Els26

2 opmerkingen:

  1. 250 euro per keer? Ik denk ( hoop) een typ fout?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha nee er staat een punt tussen maar met dit lettertyoe dus moeilijk te zien het moet zijn €2 , 50 per keer.

      Verwijderen