Volgers

zondag 4 maart 2012

Hoe ik bij de hobby quilten kwam

Al toen ik nog een jaar of 20 was, trok het patchwork en quilten mij al. Een cursus kleding maken had ik al gevolgd en toch wilde ik nog graag het quilten leren. Pas in 2009 toen mijn oma overleed en ik in het tehuis was waar zij woonde en daar verschillende quilts aan de muur zag hangen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben naar de bibliotheek gegaan en heb daar een boek van Karin Pieters gehaald. En thuis begonnen met een paar ohio sterren en dat samen gevoegd tot een kleedje voor in de mand van de hond. Het was natuurlijk vol fouten maar ondanks dat vond ik het goed geslaagd voor allees de uitleg uit een boek gehaald te hebben.  Vervolgens was ik al een paar keer wezen koffie drinken bij een kennis die ik had leren kennen doordat we elkaar tijdens het wandelen met de honden vaak tegen kwamen. In haar keuken was ik nog nooit geweest en toen ik daar wel kwam hing daar een geweldige quilt aan de muur. Wat bleek zij quilte al jaren ... en heeft mij een aantal dingen voorgedaan en uitgelegd waardoor het quilten makkelijker en netter werd. En vervolgens ben ik toch wel wat verslaafs aan deze hobby geworden. Dus vandaar deze blog die niet alleen over het quilten zal gaan al word dat wel de rode draad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten