Volgers

dinsdag 20 maart 2012

Quilthuisje, sterren, kleine aanpassing en ontdeugende hond

Hoi

Even weer een kleine update van mijn quilt activiteiten.
Het doorpitten van de cosmati vordert langzaam maar zeker. Ik ben aan het nadenken of ik zo een blauwe marker zal aanschaffen om het doorquilt patroon op het stof te tekenen maar ben zo bang dat ik het er niet meer uit krijg...als iemand er ervaring mee heeft hoor ik het graag.

Verder had ik de geisha gemaakt en wilde er graag een quilthuisje voor hebben dus DH maar eens lief aangekeken en ja hoor afgelopen vrijdag kwam hij met een quilthuisje thuis dat hij in de pauzes op het werk had gemaakt... Lief he

De foto is dan ook van het huisje zoals hij er mee thuis kwam en momenteel staat het 1 keer in de grondverf Als het helemaal af is laat ik een nieuwe foto zien.

Verder met de "scrap stars". De eerste 4 sterren zijn af en ik moet zeggen dat ik het resultaat erg goed vind de puntjes zijn goed gelukt en daar ben ik erg blij mee.
Gister ben ik dan weer naar de quiltles in de Boschpoort in Winschoten geweest, en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik me daar aangemeld heb, het is reuze gezellig met aardige mensen en fijne uitleg.
Heb weer verschillende ideeën op papier mee gekregen om te maken en het huiswerk voor de volgende keer is een speldenkussen in de vorm van een bloem die op een leeg garenklosje gezet word.
Ook die zal ik hier laten zien hoor. Maar eerst ga ik vanmiddag even een stukje rode vilt halen om de logcabins die ik had gemaakt om te toveren tot 2 paaskippen. Wel heb ik de 2 buitenste randen stof eraf getornd want die vond ik niet mooi en nu ben ik beter tevreden zie hier het verschil

Zo waren ze

En zo zijn ze nu en ik vind de kleuren nu mooier bij elkaar en voor pasen.

 Tja en dan nog een belevenis met de honden, vanmorgen om 7 uur ging ik met ze wandelen, en aan het einde van het pad zat een kat die ik niet gezien had...de kat schrok van de honden en rende weg Hoppekee Tessa er achteraan ....ik roepen maar nee hoor het duurde een poosje voor ze terug kwam. Dit was de eerste keer dat ze zo wegrende grrrr Dus die loopt de eerste dagen aan de lijn hoor. Iedereen houd van zijn of haar dieren en mijn honden hoeven en mogen dus ook geen katten opjagen.

Hier een foto van het spook !!


Lieve groetjes Els26

1 opmerking:

  1. Jij hebt niet stil gezeten, en inderdaad vind ik je logcabins zonder die groene rand ook mooier. Nu nog een kip er van toveren. Leuk dat de quiltlessen gezellig zijn, zo heb je er meer plezier in. En je DH is een tovenaar, wat een leuk huisje, met een mooie geisha :):).
    Tessa gaat dus de eerste week weer aan de lijn...wat kan een mens zich dan kwaad maken hé, als ze niet luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen